top of page
חיפוש
  • mibenedek

מעורכת דין לצלמת עירום אמנותי ובודאר

איך חווית צילום טובה יכולה לתרום לדימוי הגוף, לבטחון העצמי ואפילו לשנות את החיים או לפחות את הקריירה


מעטים מרגישים מושלמים ומקבלים את עצמם כפי שהם. רוב האנשים עסוקים בלמצוא פגמים במראה החיצוני שלהם, וחוסר הסיפוק העצמי מחלחל אל תוך האישיות שלהם ומשתלט עליה.

בגיל 32 חליתי בסרטן השד. הטיפול במחלה גרם לפגיעה קשה בדימוי הנשי שלי ובביטחון העצמי. גם לאחר תהליך השחזור, ששיקם את הצללית הנשית שלי, עדין נותרתי פגועה ומצולקת בתוך תוכי. שום מחמאה, חיזוק או סדנה לא השיבו לי את תחושת הנשיות ולא מילאו את החלל שנותר בי.

רק כעבור מספר שנים, כשאזרתי אומץ לעמוד מול מצלמה, גיליתי כי באמצעות צילום רגיש וחכם ניתן לחשוף צדדים יפים שיש בכל אחד, ולהוציא ממנו את העוצמות והיופי החבויים בו. העמידה מול המצלמה עזרה לי לגלות בעצמי אשה עוצמתית, רכה, נשית וסקסית. כך רציתי לעשות גם עם אחרים וראיתי בכך שליחות: לגרום לאנשים לראות את היופי שבהם, להתאהב בעצמם, לקבל את עצמם, למרות השינוים שחלו בגופם עם הזמן, וכך להתעצם.


היום אני צלמת פורטרטים, תדמית עסקית, בודואר (נקרא גם צילומי נשיות) ועירום אמנותי. 

העבודות שלי מתפרסמות באתר, ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט) ובקבוצה פייסבוקית סגורה בשם Skin by Benedek - מוזמנות בשמחה.


מידי יום אני פוגשת נשים שחוות כקושי את השינויים שהזמן חולל בגופן. הן מדברות בביקורת ושיפוטיות כלפי עצמן. רובן (כמוני בדיוק) חשות שחוקות מהשגרה, חשות פחות נשיות ובוודאי פחות מחוברות לתשוקה או לתחושה שהן סקסיות.


בסשן הצילומים הן פוגשות את עצמן. אני שם כדי להוות מראה מחמיאה ומכילה.

כל פעם אני נפעמת מחדש מהתגובות מהתמונות, ולא פחות חשוב מכך, מהחוויה. אני רואה את השינוי במבט וביציבה ממש תוך כדי סשן הצילומים ושומעת שהחוויה העוצמתית הזאת הולכת איתן הלאה.


צילום: מיכל בנדק


חזרה אחורה בזמן: לפני שבחרתי להיות צלמת הייתי מעצבת פנים עצמאית. בכל אוקטובר שיתפתי סטטוסים ובהם טיפים לשימוש בצבע ורוד בעיצוב הבית, במטרה להגביר את המודעות לסרטן השד.

כך באופן טבעי, כאשר התחלתי לצלם, היה ברור לי שאמשיך באותה האג’נדה.

ב 2015 יזמתי קמפיין שקראתי לו “אם הייתי ממתינה, לא הייתי בתמונה” בו צילמתי והצטלמתי עם חברותי (הבריאות) ללא חולצה וחזיה, במטרה לעודד נשים צעירות ללכת להיבדק. הסלוגן הזה בעצם דיבר אותי, שאם לא הייתי מגלה בזמן, ככל הנראה מילים אלו לא היו נכתבות.


אם הייתי ממתינה, לא הייתי בתמונה. גילוי מוקדם מציל חיים. 2015 צילום: מיכל בנדק


הקמפיין הזה עורר הדים רבים ואף הגיע לדף הראשי של סלונה. בעקבות התגובות יצאתי ב2016-2017 עם קמפיין באותו הקונספט, אך בפעמים אלו צילמתי רק נשים מאוד אמיצות שהתמודדו עם סרטן השד.

בשנים אלו הקמפיין זכה לחשיפה עצומה בכל מדיה אפשרית.





אם הייתי ממתינה, לא הייתי בתמונה. 2017 צילום: מיכל בנדק. פרוייקט בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן


ב 2018 לקחתי קצת אויר ואני מקווה לשוב לקמפיין באוקטובר 2019 במלוא הכוחות.


אז מה הקשר לעורכת דין, אתן שואלות. עד גיל 32 הייתי עורכת דין והתמחתי במקרקעין במשרד של משפחתי. מעז יצא מתוק ובזכות הטלטלה שחוויתי בגיל 32 יצאתי לגשש בדרכים חדשות, שלא היו מוכרות לי לפני כן.  לשמחתי גיליתי שמותר ואף רצוי לעשות שינויים בקריירה ולדייק את עצמי עד שאגיע לסיפוק.

לא בכדי הפרתי את הכללים וכתבתי מהסוף להתחלה, שהרי הסוף כאן הוא ההווה וההתחלה היא העבר והיא רלוונטית לחיי רק מפני שבזכותה, אני מי שאני היום.


זאת אני. נעים להכיר.


מיכל בנדק

497 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תנודות היופי של גיל ההתבגרות

בא לי לספר לכם על סשן מאתגר ונפלא שהיה לי. סשן שלמדתי ממנו המון. סשן לצילומים לאמא ובת מתבגרת. קצת מכל דבר- קצת לביחד ולקרבה שלהן וקצת לנערה, גם כדי לעבוד על דימוי גוף. המפגש התחיל כמובן באיפור. איפר

bottom of page