top of page
חיפוש
  • mibenedek

9 טיפים מעולים לבחירת תמונת פרופיל מנצחת

עודכן: 26 במרץ 2020

תמונת הפרופיל היא התמונה הראשונה שאנשים רואים, כשהם נכנסים לנכסים הדיגיטליים שלכם - אתר, לינקדין, פייסבוק פרטי ועסקי ואינסטגרם.

היא מייצגת אתכם ואת העסק שלכם, מה הוא עושה, מה הוא מבקש לשדר וכמה הוא בולט ומושך את העין מתוך בליל המידע המציף אותנו מידי יום. תמונת פרופיל טובה מביעה רצינות עסקית ויכולה להיות זאת שתכריע אם יבחרו בכם או בעסק המתחרה ואם יתעניינו בכם לקשרים נוספים, אפילו רומנטיים או תעסוקתיים.


נניח שכרגע אתם רוצים לבחור מאוסף התמונות שכבר קיים אצלכם. אז איך בוחרים נכון? ערכתי לכם את 9 כללי האצבע שלי:


1. לוגו או תמונה?

הלוגו מאוד חשוב לכל עסק, אבל כאשר אנשים מחפשים אתכם ברשתות החברתיות הם מבקשים להכיר אתכם גם באופן אישי - מי עומד מאחורי השם והאם הם יכולים להתחבר אליו. ולכן תמונה אישית שלכם היא חשובה מאוד ועדיפה על לוגו. המלצה זאת נכונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.



צילום ואיפור: מיכל בנדק


2. התאימו את התמונה למהות העסקית שלכם

עושים זאת על ידי בחירת לוקיישן לצילומים, רקע, הפעילות המצולמת והכי חשוב ההבעה בפנים. למשל, כאשר אצלם פסיכולוגית אצור תמונה המביעה אמפתיה, חמלה, רכות, הקשבה עם חיוך עדין. אעשה זאת על ידי הנחיה לשפת הגוף הנכונה, ניראות העיניים והבעות הפנים.

אם אתם מוכרים מוצר - אפשר לבחור צילום של המוצר לפי אותם הכללים שלהלן.


3. התאימו את הבגדים לקוד הלבוש שלכם בעבודה

למשל, לעורכות דין ליטגטוריות ואנשי עסקים שעושים עסקים עם חו"ל, אמליץ ללבוש חליפה. אפשר אבל ממש לא חייבים להצטלם עם אביזר המאפיין את המקצוע. למשל שופטת לא בהכרח תצטלם עם פטיש וגלימה, רופאה לא חייבת סקלפל או מזרק, פסיכולוגית לא חייבת כורסא וצלמת לא מצלמה. סמכו על האינטלגנציה של הלקוחות שלכם. אנשים יגיע אליכם בסופו של דבר בשביל לקבל שירות וזה יתבטא בהבעה שלכם.



צילומי תדמית
צילום: מיכל בנדק איפור: סמדר ימין


4. שפה אחידה התאימו את תמונת הפרופיל לנראות ולגוונים הכלליים בפרופיל העסקי או באתר שלכם. הכוונה היא להתאמה בסטיילינג (בגדים, איפור, אקססוריז) רקע ותאורה. לבעלי אתר בהיר ולבן, בדרך כלל רצוי לבחור תמונה עם רקע בהיר או לבן. אם האתר הוא דרמטי אז כדאי לבחור תמונה עם רקעים ותאורה יותר דרמטיים. או יש נגיעה של צבע כלשהו באתר, אפשר לבחור תמונה שיש בה את אותו הצבע. ממש בקטנה.


5. עריכה עדינה

יש לכם תמונה שאתם אוהבים אבל היא חשוכה, עקומה או זקוקה לחיתוך? השתמשו באפליקציות לעריכת תמונות. ישנן מספר אפליקציות מאוד נוחות לעריכה אפילו בטלפון. אני משתמש הרבה ב photoshop ו lightroom של אדובי, snapseed. כמובן שיש עוד הרבה.

אם אתם עושים שימוש בפילטרים - הקפידו לעשות שימוש במתינות רבה והשאירו את תווי הפנים במקומם. כשתיפגשו עם אנשים, חשוב שיוכלו לזהות אתכם.


6. מינימליזם הכלל: less is more - המעיטו באביזרים ורקעים מסיחי תשומת לב. אתם הוא העיקר.




צילום תדמית עסקית
צילום: מיכל בנדק


7. שימו את עצמכם במרכז כלל נכון בכלל לחיים - שימו את עצמכן במרכז. שימו לב שאתם ממלאים את רוב התמונה. היות ומדובר בתמונות קטנות בדרך כלל, רצוי שתהיו במרכז התמונה ותמלאו את רוב שטחה, ולא הרקע. לגישתי, ההתמקדות צריכה להיות בחלק הגוף העליון ובעיקר בפנים ובעיניים.


8. אורך או רוחב?

בידקו מראש את אתן צריכות תמונות לאורך או לרוחב. לכלים דיגיטלים שונים דרישות שונות גם מבחינת גדלים וכדאי להתאים את התמונה לאותו הפורמט.


9. תמיד סולו

בין אם זה פרופיל עסקי או תמונת פרופיל אישית לפייסבוק, רצוי מאוד שבעל שם הפרופיל יופיע בתמונה לבד. הכוונה היא בלי הילדים, בני הזוג וגם לא הסבתא שנפטרה. יש לכך מספיק מקום ביתר הפרופיל שלכם או ב featured photos. הכל צריך להיות ברור ומהיר. חריג לכלל הזה הוא המקרה שלעסק יש שני שותפים. מעבר לשניים כדאי לייצר לכל שותף תמונה, כדי ליתן לו את המקום הראוי.

אלו הכללים שאני מאמינה בהם והם כמובן לא חייבים. זכרו תמיד, שלכל כלל יש יוצאים מן הכלל והכל תלוי במה שרוצים להביע בתמונה. אל תפחדו לנסות, להשתמש גם בהומור ולהתייעץ עם אנשים שאתם סומכים עליהם.


לסיכום

אם הייתי צריכה לסכם את כל האמור לעיל למילה אחת בלבד, המילה שאבחר היא הבעה. על כך אני שמה את הדגש בכל תמונה שאני מצלמת או בוחרת והיא זאת שתיצור או לא תיצור את המשך הקשר.

ניסיתם לבד ואתן מרגישות שאתן צריכות עזרה? דברו איתי 050-2545828

בפעם הבאה טיפים לצילום תמונת פרופיל מנצחת. שווה לעקוב.


אם מצאתם שהמידע מועיל, לייקו ושתפו.


רוצה להכיר אותי יותר? הנה הלינק https://bit.ly/2LZi2Cd

1,170 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תנודות היופי של גיל ההתבגרות

בא לי לספר לכם על סשן מאתגר ונפלא שהיה לי. סשן שלמדתי ממנו המון. סשן לצילומים לאמא ובת מתבגרת. קצת מכל דבר- קצת לביחד ולקרבה שלהן וקצת לנערה, גם כדי לעבוד על דימוי גוף. המפגש התחיל כמובן באיפור. איפר

bottom of page